ققنوس

ققنوس
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

 سياره كيوان هم مانند برجيس يك سياره گازي است. در زير ابرهاي متان، هيدروژن و هليم، آسمان كيوان به تدريج متراكم شده تا تبديل به مايع مي‌شود و اقيانوسي بزرگ از مواد شيميايي مايع را مي‌سازد.

كيوان كم چگالي‌ترين سياره منظومه خورشيدي است و قسمت اعظم آن از هيدروژن و هليم تشكيل شده است كه سبك‌ترين عناصر جهان هستند و همين امر باعث شده كه كيوان سبك‌ترين سياره‌اي باشد كه ما مي‌شناسيم. به علت همين سبكي جاذبه هم در آن كم است وعليرغم بزرگي اين سياره، وزن در آن كم است.

كيوان سياره سبك وزني است و سريع مي‌چرخد، كيوان مانند سيارات ديگر نمي‌چرخد و مانند مشتري در وسط بازتر است و در بالا و پايين باريك مي‌شود.

حلقه‌هاي كيوان
===========
كيوان را همه از روي حلقه‌هايش مي‌شناسند. گرچه سيارات ديگر مانند مشتري، اورانوس و نپتون هم حلقه‌هايي دارند اما حلقه كيوان براي مشاهده كنندگان جذاب‌تر و قابل رويت‌تر است. حلقه‌هاي زيباي كيوان حدود 273266 كيلومتر وسعت دارد كه به طور خيره كننده‌اي نازك است. در مجموع كيوان 7 حلقه دارد كه به نام حلقه‌هاي A تا G نامگذاري شده‌اند.

حلقه‌هاي كيوان جامد نيستند و از ذرات يخ، غبار و سنگ تشكيل شده‌اند. اين حلقه‌ها توسط اقمار كيوان كه به دور آن در چرخش‌اند در جاي خود حفظ مي‌شوند. جاذبه اين قمرها همچنين باعث مي‌شود كه بين اين حلقه‌ها فاصله‌هايي ديده ‌شود.

وزن در سياره كيوان
============
از آنجا كه كيوان از زمين بزرگ‌تر است بايد وزن در اين سياره بيشتر از زمين باشد اما بنا به دلايلي كه توضيح داده شد اين اختلاف به اندازه‌اي كه تصور مي‌كنيد نيست. وزنه‌اي كه روي زمين 32 كيلوگرم است روي سياره كيوان وزن آن 34 كيلوگرم مي‌شود.

قمرهاي سياره كيوان
=============
كيوان 53 قمر اصلي و 9 قمر موقت دارد. شناخته شده‌ترين قمر كيوان، تايتان نام دارد كه دومين قمر بزرگ در منظومه خورشيدي، بعد از قمر مشتري (گانيمد) است. قمر تايتان از سياره تير بزرگ‌تر است. از ديگر اقمار كيوان مي‌توان به اطلس، گاليپسو، انسلادوس، ياپتوس، جانوس، ميماس، فوئب، و تتيس اشاره كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 12 خرداد 1391برچسب:سیاره,زحل,نجوم,ستاره شناسی, توسط حسین
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :